Skip links

PERSBERICHT – 3 MEI: DAG VAN EMPATHIE 2016

Met Diana Matroos, Robert Vuijsje, Janne Schra & Gerson Main

Op dinsdag 3 mei van 19.00-21.30 uur organiseert Stichting Nederland Wordt Beter i.s.m. Humanity in Action Nederland de Dag van Empathie in het Coymanshuis te Amsterdam. Met dit initiatief wil Stichting Nederland Wordt Beter meer respect en empathie stimuleren tussen de verschillende groepen in de Nederlandse samenleving.

In een gevarieerd programma bestaande uit sprekers, muziek en poëzie delen (bekende) Nederlanders op een inspirerende manier hun persoonlijke verhaal met het publiek. Het doel van de dag is het op gang brengen van een dialoog over de Nederlandse maatschappij en de verschillen tussen mensen van verschillende achtergronden. Sprekers en publiek worden zo gestimuleerd om na te denken over de rol die het empathisch vermogen in die dialoog kan spelen.

Programma
Tijdens de Dag van Empathie kun je je laten inspireren door krachtige toespraken van Diana Matroos (RTL en BNR-presentatrice), Robert Vuijsje (auteur Kaaskoppen), Mounir Samuel (auteur en politicoloog), Ido Abram (deskundige holocaust educatie), Geronimo Matulessy (documentairefotograaf VICE).

De toespraken worden afgewisseld met poëzie en live muziek van onder meer Gerson Main, Janne Schra, Jerry King Luther Afriyie en Christopher Blok.

De avond wordt gepresenteerd door journalist, schrijfster en columniste Myrthe Hilkens.

Locatie: Coymanshuis, Keizersgracht 177, Amsterdam
Tijd: 18.30 – 21.30 uur (inloop: 18.30u, aanvang: 19.00u)
Support: € 3.50,- (Gratis op vertoon van Stadspas!)

Meer info: 3 MEI: Dag van Empathie 2016

Mede mogelijk gemaakt door Soul Rebel Movement en Gemeente Amsterdam.