Skip links

PERSBERICHT – 3 MEI: DAG VAN EMPATHIE 2015

Op zondag 3 mei, aan de vooravond van de Nationale Dodenherdenking en Bevrijdingsdag, wordt in Amsterdam de Dag van Empathie georganiseerd. Met dit initiatief wil Stichting Nederland Wordt Beter meer respect en empathie stimuleren tussen de verschillende groepen in de Nederlandse samenleving.

Met toespraken, muziek en poëzie wil Nederland Wordt Beter het empatisch vermogen van alle Nederlanders aanwakkeren. Zo hoopt de stichting de verharding en verruwing van de maatschappij een halt toe roepen en de groeiende kloof in de samenleving te dichten.

Programma
In Boom Chicago kun je je van 16.00-18.00 laten inspireren door krachtige toespraken van o.a. Jetty Mathurin (cabaretière, presentatrice), Asha Ten Broeke (journalist en schrijver), Jerry King Luther Afriyie (dichter), Harriet Duurvoort (journalist, columnist Volkskrant) en Jan Slomp (zoon van verzetsheld Frits Slomp). De toespraken worden afgewisseld met poëzie en live muziek van onder meer Akwasi, Raymi Sambo en Luna Mae.

De avond wordt gepresenteerd door journalist en presentatrice Nicole Terborg.

Locatie: Boom Chicago, Rozengracht 117, 1016 LV, Amsterdam
Tijd: 16.00 – 18.00 uur (inloop: 15.30u, aanvang: 16.00u.)

Support: € 3.50,-

Meer info: https://www.facebook.com/events/443917565773562/